Mając na uwadze propozycje uruchomienia kontrapasa na Al. Havla opisanego na portalu trojmiasto.pl, którą zgłosił wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdańska, uważam że do tej inicjatywy należy odnieść się sceptycznie. Dlaczego? Pamiętajmy, że Miasto Gdańsk do końca 2020 zrealizuje budowę drugiego prawoskrętu z Havla w kierunku centrum, to wygrany projekt Budżetu Obywatelskiego
(więcej: [Gdańsk-Południe: lepszy i szybszy wyjazd - budowa drugiego prawoskrętu] oraz do końca przyszłego roku mieszkańcy zyskają lewoskręt z Havla w kierunku obwodnicy (więcej: [Gdańsk - Południe: lepszy i szybszy wyjazd z al. Havla – budowa lewoskrętu w kierunku obwodnicy] Podsumowując przepustowość newralgicznego skrzyżowania Havla/Armii Krajowej/Łostowicka zdecydowanie powinna się poprawić.
(więcej: [Gdańsk-Południe: lepszy i szybszy wyjazd - budowa drugiego prawoskrętu] oraz do końca przyszłego roku mieszkańcy zyskają lewoskręt z Havla w kierunku obwodnicy (więcej: [Gdańsk - Południe: lepszy i szybszy wyjazd z al. Havla – budowa lewoskrętu w kierunku obwodnicy] Podsumowując przepustowość newralgicznego skrzyżowania Havla/Armii Krajowej/Łostowicka zdecydowanie powinna się poprawić.
Z wypowiedzi Pana Tomasza Wawrzonka (Gdański Zarząd Dróg i Zieleni) opublikowanej w artykule [Pomysły na kontrapasy na al. Havla...] wynika, ze miasto planuje wybudować kilkuset metrowy dodatkowy pas ruchu wzdłuż Havla aż do skrzyżowania z Wilanowską. Ciekawa propozycja! Moje pytanie brzmi: Kiedy i czy naprawdę warto wydać kilka milionów złotych na ten pas? Czy są na to pieniądze?
Proponowałbym oprócz bus pasa od pętli Łostowice-Świętokrzyska do prawoskrętu w Wilanowską jeżeli kiedykolwiek powstanie... wydłużyć ten pas aż do przystanku autobusowego (Płocka 05, tuż za skrętem w Wilanowską) poprzez likwidację wyspy segregującej i umożliwić jazdę na wprost w ciągu Havla tylko dla autobusów.
Chciałbym również zwrócić uwagę na inny odcinek tuż przy pętli Łostowice-Świętokrzyska od strony ul. Małomiejskiej, dokładniej od ronda skrzyżowania ulic Małomiejska, Platynowa, Wawelska i Świętokrzyska przy stacji paliw oraz przychodni Świętokrzyska w stronę węzła przesiadkowego. Około 300 metrów, które w nocy można pokonać w 1-2 min w szczycie komunikacyjnym to nawet 15 minut, a w korku autobusy!
Propozycja:
-lewoskręt w kierunku pętli tramwajowo-autobusowej bez zmian,
-pas do jazdy na wprost w kierunku obwodnicy zmienić na bus pas w kierunku pętli,
-prawoskręt w Havla zmienić na pas do jazdy prosto w kierunku obwodnicy.
Poniższe grafiki obrazują pomysł. W mojej opinii nie potrzeba wielkich nakładów finansowych na wdrożenie szybkiego buspasa, który można można wydłużyć od ronda Małomiejskiej, Platynowej i Wawelskiej aż do pętli Łostowice-Świętokrzyska. Pytanie do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni jak rozwiązać kwestie pieszych gdyż na wspomnianym odcinku znajdują się aż trzy przejścia dla mieszkańców oraz lewoskręt do popularnej przychodni Świętokrzyska?
Poniższe grafiki obrazują pomysł. W mojej opinii nie potrzeba wielkich nakładów finansowych na wdrożenie szybkiego buspasa, który można można wydłużyć od ronda Małomiejskiej, Platynowej i Wawelskiej aż do pętli Łostowice-Świętokrzyska. Pytanie do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni jak rozwiązać kwestie pieszych gdyż na wspomnianym odcinku znajdują się aż trzy przejścia dla mieszkańców oraz lewoskręt do popularnej przychodni Świętokrzyska?