Korki w dużych miastach to rzecz normalna, jednak czy można poprzez drobne korekty układu drogowego usprawnić ruch? Mieszkańcy południowej części Gdańska czekają na
nowe drogi, jednak zanim one powstaną warto podpowiedzieć urzędnikom co należy zrobić teraz, żeby choć trochę poprawić komfort podróżowania po zatłoczonych ulicach. Obserwując zakorkowaną Świętokrzyską na odcinku rondo Platynowa/Wawelska do pętli Łostowice Świętokrzyska wywnioskowałem, że można skrócić czas dotarcia autobusów i samochodów chcących dojechać na wspomnianą pętlę oraz pojazdów chcących skręcić w prawo w Aleję Havla. Rozwiązaniem byłoby wydłużenie lewoskrętu. Czy urzędnicy zrozumieją intencje mieszkańca, dzięki którym można usprawnić ruch, zmniejszyć zator i udogodnić wjazd autobusów komunikacji miejskiej na węzeł przesiadkowy Łostowice-Świętokrzyska.
Obecnie autobusy korzystają z prawoskrętu dojeżdżając do sygnalizacji świetlnej i czekają, aby wcisnąć się do na pas do jazdy na wprost, a następnie na lewoskręt na pętlę...a wszystko to kosztem kierowców, którzy kierują się w kierunku obwodnicy. Poniższe zdjęcia przedstawiają codzienne sytuacje spotykane właśnie w tym miejscu. Moje propozycje poprawy zaistniałej sytuacji przedstawiam w możliwych dwóch wariantach.
Obecnie autobusy korzystają z prawoskrętu dojeżdżając do sygnalizacji świetlnej i czekają, aby wcisnąć się do na pas do jazdy na wprost, a następnie na lewoskręt na pętlę...a wszystko to kosztem kierowców, którzy kierują się w kierunku obwodnicy. Poniższe zdjęcia przedstawiają codzienne sytuacje spotykane właśnie w tym miejscu. Moje propozycje poprawy zaistniałej sytuacji przedstawiam w możliwych dwóch wariantach.
Wariant I:
Wydłużenie lewoskrętu od pasa do zawracania:
Wariant II:
Wydłużenie lewoskrętu od początku wyspy centralnej oddzielającej Świetokrzyską