Po pierwsze: wybudowanie węzła przesiadkowego teoretycznie
dla południa Gdańska bez drogi dojazdowej do tegoż węzła to moim zdaniem
chybione rozwiązanie,
Po drugie: ulica Świętokrzyska, która jest drogą dojazdową
do pętli nie ma wystarczającej przepustowości dla takiego natężenia ruchu samochodowego i paradoksalnie pętla zwiększyła i tak spory zator na tejże ulicy (część kierowców kieruje się właśnie w stronę pętli - parkingu,
zamiast dojeżdżać do pracy innymi sposobami dotyczy głównie osób z rejonu Jankowa, Kolbud, Sraszyna i innych ościennych miejscowości)
Po trzecie: pętla wymusiła kolejną przesiadkę dla pasażerów
i kolejny środek komunikacji
Po czwarte: autobusy/tramwaje nie są zsynchronizowane z
odjazdami kolejnych środków komunikacji miejskiej,
Po piąte: w godzinach wieczornych nieznaczne opóźnienie
np. tramwaju może spowodować powrót do domu na pieszo lub taxi.
To może przejdźmy do
zalet…:
Po pierwsze: lepsze warunki w tramwajach niż
były w przepełnionych autobusach,
Po drugie: dojazd jest zazwyczaj szybszy, niewiele ale bywa
iż to kilka minut, WARUNEK: jeśli przesiadka będzie bezproblemowa tzn. door-to-door (czas oczekiwania 2-3min)
Po trzecie: niektórzy mieszkańcy NIE są to mieszkańcy
południowych dzielnic zyskali bezpośredni dojazd do centrum tzn. bez przesiadki
na pętli Chełm
WNIOSEK: MIAŁO BYĆ TAK DOBRZE, WYSZŁO JAK ZAWSZE...